zaterdag 13 november 2010

Zwarte pieten...

Het is November, met de intocht van de Sint in zicht liggen de winkels al vol met pepernoten, marsepein en strooigoed. Nu de zwarte pieten in het politieke debat al zijn toebedeeld, schrijf ik de Sint dit verlanglijstje.

In de verkiezingscampagne twitterde Verdonk iets over “Marokanen”. De woorden Turk en Marokkaan zijn door Rita al zo vaak getypt dat de letter k, inmiddels niet meer werkt. Wat als dat straks ook geldt voor de r en Rita solliciteert bij een grote verzeeingsbank? Nee, dat moet niet kunnen. Rita Verdonk gun ik een nieuwe laptop.

De lezingen van Balkenende mogen iets kosten, dat is niet zo erg, Geert en partij kosten ons als samenleving immers ook genoeg. Geert Wilders en de PVV gun ik daarom een lezing van J.P. over normen en waarden, een meerwaarde voor het toekomstige debat en daarmee ook een investering voor de lange termijn.

Op inhoud heeft Cohen zijn tegenstanders nog niet kunnen betrappen, en voor onsmakelijk “terugpakkertje” en slechte winnaarsmentaliteit wil ik hem graag behoeden. Voor Job vraag ik daarom een setje oordopjes, of wellicht zelfs gehoorbescherming tot 90 db.

Behoeden wil ik ook de vooruitstrevende Halsema en Pechthold, voor hen vast een MP5-speler. Af en toe even geen gezeur gun ik ook onze nieuwe premier. Voor Rutte geen Mp3,4 of zelfs 5, voor hem vraag ik een ouderwetse LP speler, dat beschermt hem op gepaste tijden niet alleen tegen zijn nieuwe maatje Geert, maar levert ook voldoende gespreksstof op voor zijn kabinet (aan grijsgedraaide platen geen tekort). Voor dat zelfde kabinet vraag ik kartonnen doosjes van 10 bij 5 centimeter, de dooie mussen komen over 4 jaar per (geprivatiseerde) post retour.

Ik zou het bijna vergeten, een wens voor mijzelf. Tja, we weten inmiddels dat 20% van de PVV crimineel is, dus ik voel me niet meer veilig. Doe mij dus maar een visum voor 4 jaar Verweggistan, tenzij ze daar ook al last hebben van de "verwildersing" van de samenleving (maar dat zal wel niet).

Tevreden kijk ik naar mijn wensen voor onze politiek. Vanavond rol ik dit briefje op en plaats het in mijn schoen voor de haard. Misschien plaats ik mijn schoen wel in de haard, om de pieten te beschermen. Want het zal met dit kabinet niet lang meer duren voor ik elke ongewenste neger in huis mag molesteren. Als mijn schoenen vlam vatten is dat niet erg, mijn maatje 47 kan de deur uit; op grote voet leven is er toch niet meer bij.
Op naar de kerst…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten